Trečdalis Lietuvos gyventojų kečupą valgo kasdien

Kečupą vartoja didžioji dalis Lietuvos gyventojų – 82,1 procento. Trečdalis jų (29,1 proc.) kečupą valgo kiekvieną dieną arba mažiausiai 4-6 kartus per savaitę. Daugiau nei pusė (54,3 proc.) kečupo mėgėjų jį vartoja 2-3 kartus per savaitę. Du – tris kartus per mėnesį arba nors kartą per pusę metų kečupą valgo 16,7 proc. apklaustųjų, parodė konsultacijų įmonės "EKT grupė" atliktas reprezentatyvus tyrimas.

"Didžiausi pasaulyje kečupo vartotojai yra švedai, kurių kiekvienas per metus vidutiniškai suvalgo po 3 litrus kečupo. Antrieji yra kanadiečiai ir venesueliečiai, kiekvienos šių šalių gyventojai suvalgo po 2,5 litro kečupo kasmet. Net ir ekonominio sąstingio metu kečupo vartojimas pasaulyje augo maždaug 3 proc. per metus, nors Lietuvoje kečupo rinka pernai traukėsi", – sakė didžiausio Lietuvos kečupo gamintojo bendrovės "Suslavičius – Felix" generalinis direktorius Darijus Taraila.

Remiantis rinkos tyrimų kompanijos "Nielsen" duomenimis, 2009 metais iš viso Lietuvos mažmeninėje prekyboje buvo parduota 5,346 tonos kečupų.

Vienas mūsų šalies gyventojas per metus vidutiniškai suvartoja 1,61 kg. šio pagardo ir dažniausiai renkasi lietuviškus gaminius.

Pasak D. Tarailos, praėjusiais metais Lietuvoje buvo daugiau kaip 50 kečupo prekinių vardų ir 208 skirtingi kečupų pavadinimai.

Kečupas pasaulyje dažniausiai valgomas su bulvytėmis fri, dešrainiais, mėsainiais, kepsniais, žuvimi, vištiena. Lietuviai kečupu masiškai gardina picas ir makaronus, o svarbiausias kečupo vartojimo "sezonas" prasideda atšilus orams, kai žmonės gamtoje kepa kepsnius ir šašlykus.

"Prieš penkiolika metų, kai tik pradėjome gamybą, Lietuvos gyventojai manė, kad kečupas turi būti itin ryškaus skonio, ir labai mėgdavo aštrų bei pikantišką. Dabar pirkėjai dažniau renkasi švelnesnio skonio gaminius ir tuos, kuriuose labiau jaučiamas natūralumas", - pasakojo "Suslavičius – Felix" inovacijų departamento direktorė Rasa Koržovienė. Pasak jos, natūralumas kečupo skonyje jaučiamas tada, kai gaminyje yra tinkama pomidorų koncentracija. Pavyzdžiui, pagaminti 100 g. klasikinio "Suslavičiaus" kečupo sunaudojami 139 g. pomidorų. Pasaulyje per metus kečupo gamybai yra sunaudojamos 38,5 mln. tonos pomidorų.

 

Apie "Suslavičius – Felix"

"Suslavičius – Felix" priklauso vienai iš didžiausių maisto pramonės grupių Šiaurės ir Rytų Europos šalyse "Orkla Brands AS". Įmonėje dirbama su naujausiomis technologijomis ir remiamasi geriausia Europos patirtimi maisto saugumo srityje.

"Suslavičius – Felix" įdiegta RVASVT (HACCP) kokybės sistema, įmonėje vadovaujamasi "Orkla Foods" saugumo standartais.

"Suslavičiaus" yra pirmasis lietuviškas kečupas. 1995-aisiais jį gaminti pradėjusi įmonė suteikė galimybę šalies gyventojams patenkinti savo poreikius perkant ne tik nuo 1992 m. rinkoje parduodamą lenkišką, bet ir lietuvišką kečupą.

"Suslavičius – Felix" prekių krepšelį sudaro gaminiai, pažymėti "Suslavičiaus", "Felix", "Spilva" bei "ABBA" prekės ženklais.

Lietuvos gyventojų apklausos buvo atliktos 2009 m. rugsėjo-spalio mėnesiais. Jas "Suslavičius – Felix" užsakymu atliko konsultacijų įmonė "EKT grupė" kartu su visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centru "Vilmorus" ir rinkos tyrimų bendrove "Norstat". Apklausose dalyvavo 18-74 metų Lietuvos gyventojai.

Kontaktinis asmuo:

Anastasija Zemdliauskaitė

projektų vadovė

Integrity PR

» Rašyti komentarą